'Minder drukke ochtendspits Nijmegen door aangepaste collegetijden'

6 februari 2019

Recent is een aantal artikelen verschenen over onderstaande thematiek in de Gelderlander en Voxweb, het onafhankelijk magazine van de Radboud Universiteit. Hieronder meer informatie over de rol van Goudappel Coffeng. 

De campus Heijendaal trekt veel verkeersbewegingen aan voor uiteenlopende motieven; werken, studeren en wonen. Dit is merkbaar op de campus. Het is in de loop der jaren drukker en drukker geworden in het gebied, dit is ook terug te zien op straat. Vooral tijdens de piekuren komen grote verkeersstromen bij elkaar, die zo nu en dan conflicten opleveren. Een aandachtspunt in de bereikbaarheid van campus  Heijendaal is vooral het laatste deel van de verplaatsing. Of de reiziger nu per fiets, openbaar vervoer of per auto richting de campus komt, juist het laatste deel levert aandachtspunten op. Hoe komt de reiziger tot de randen van het campusgebied en hoe bereikt de reiziger de eindbestemming op het campusterrein zelf. In de periode december 2017 tot maart 2018 heeft Goudappel Coffeng namens de gemeente Nijmegen de bereikbaarheidsproblematiek van de ‘first & last mile’ geïnventariseerd.

Uit de gesprekken van de belanghebbenden zijn 13 opgaven uitgewerkt om de bereikbaarheid van de campus verder te versterken. Samen met de projectgroep Duurzaam Bereikbaar Heyendael zijn hieruit keuzes gemaakt om te komen tot een investeringspakket voor de korte termijn; om zodoende de duurzame bereikbaarheid van het belangrijkste economische kerngebied in de regio Arnhem Nijmegen te versterken.