3 ontwikkelpunten voor verkeersmodellen om relevant en betrouwbaar te blijven

OmniTRANS Horizon

Verkeersmodellen zijn veelgebruikte tools om de effecten van beleidsmaatregelen vooraf in te schatten. Maar deze modellen zijn gebaseerd op mobiliteitsgedrag uit het verleden en ons mobiliteitsgedrag verandert. Hoe blijven verkeersmodellen relevant en betrouwbaar? Daarover schreven we een whitepaper.

Veranderend mobiliteitsgedrag

Beleidsmakers zijn continu bezig met het in banen leiden van mobiliteitsstromen. Verkeersmodellen zijn hierbij veelgebruikte tools om de effecten van beleidsmaatregelen vooraf in te schatten. Maar deze modellen zijn gebaseerd op mobiliteitsgedrag in het verleden en ons mobiliteitsgedrag verandert. Steeds meer mensen werken thuis en winkelen online en nieuwe mobiliteitsconcepten groeien in rap tempo.

Daarom voldoen traditionele verkeersmodellen niet meer en dat versterkt de roep om een nieuwe generatie modellen. Hoe blijven verkeersmodellen relevant en bruikbaar? Stefan de Graaf (consultant bij Dat.mobility, onderdeel van Goudappel) schreef er een whitepaper over. Hierin omschrijven we welke drie belangrijke ontwikkelpunten we zien. Die ontwikkelpunten noemen we ook wel de drie D's: doelgroepen, deelmobiliteit en data

Weten wat we daarmee bedoelen? Vraag het whitepaper aan via het formulier hieronder. 

Whitepaper Transities in Verkeersmodellen aanvragen

Meer weten?

Neem contact op met Stefan de Graaf, consultant bij Dat.mobility (onderdeel van Goudappel).

Neem contact op met Stefan