Belevingsonderzoek

Aantrekkelijkheid en beleving spelen een belangrijke rol in het oordeel van gebruikers over een ruimte, dienst, of product. Beleving lijkt een ‘zacht’ begrip maar is ‘hard’ meetbaar met belevingsonderzoek. De resultaten van belevingsonderzoek bieden inzicht en concreet handelingsperspectief voor het verbeteren van de beleving.
Meet4Research
Het uitvoeren van belevingsonderzoek doen wij via Meet4research: al meer dan 15 jaar een specialist in dit onderzoeksveld. Met belevingsonderzoek stellen we u in staat om de juiste (beleids)beslissingen te nemen op basis van inzichten over hoe mensen een ruimte, dienst of product ervaren. Benieuwd wat belevingsonderzoek inhoudt en hoe het werkt? Lees hier verder.
Lees hier meer over de samenwerking tussen Goudappel en Meet4research.
Belevingsonderzoek
Belevingsonderzoek biedt inzicht in hoe mensen de wereld ervaren. Tot welk gedrag leidt dit? En hoe kunnen we dit gedrag beïnvloeden?
Lees verder
Beleving levert meer op en kost minder!
Met de resultaten van belevingsonderzoek bieden we onze opdrachtgevers concreet handelingsperspectief. Belevingsonderzoek...
- geeft beslis- en stuurinformatie aan gemeenteambtenaren met concrete maatregelen voor de verbetering van de beleving;
- biedt inzicht in welke investeringen het meest gaan opleveren;
- dient als communicatie- en participatiemiddel voor omgevingsmanagers.
Thema’s
Goudappel en Meet4research voeren belevingsonderzoek uit voor verschillende thema's:
- Beleving van openbare ruimte en stadscentra
- Beleving van hubs
- Beleving in het openbaar vervoer
- Beleving met betrekking tot de mate waarin men ervaart voldoende toegang te hebben tot mobiliteit: inclusieve mobiliteit
- Beleving van parkeergarages
- Fietsbeleving
- Hinderbeleving, bijvoorbeeld bij aanleg- en onderhoudsprojecten
Bekijk ons webinar "Maak ruimte voor beleving"
Aan de slag
Dit is voor organisaties hét moment om beleving een serieuze plek in beleidsvorming te geven. In de transitie waarin we zitten moet mobiliteitsgedrag veranderen en dat vraagt om een andere aanpak met meer focus op de beleving van gebruikers. Ga ermee aan de slag! Wij helpen u graag op weg.