Ov-netmanagement
Hogere eisen van de reiziger in combinatie met een continue druk op kosten, dwingen om slim om te gaan met het openbaar vervoersysteem. Enerzijds betekent dat sneller, frequenter en betrouwbaarder vervoer op de hoofdassen; anderzijds borgen we daarin de lokale en regionale wensen om de ontsluiting met openbaar vervoer te garanderen. Openbaar vervoer wordt beter en efficiënter door aan meerdere knoppen te draaien. Onze praktijkervaring en verfijnde prognosemodellen zetten we in om reizigerseffecten realistisch te berekenen.
Spoor
Het spoor is volop in beweging. Met bewezen instrumenten laten we de te verwachte reizigersstromen zien van keuzes op het gebied van bijvoorbeeld IC-halteren of frequentieveranderingen, of de potentie van nieuwe stations. Daarbij kijken we ook naar de (bij)effecten op bus, tram, metro, regiotaxi, auto en de fiets: wij beschouwen de hele keten van een reis, en het totale mobiliteitssysteem. De reiziger centraal zetten is onze filosofie, met kennis van zaken over kosten, infrastructuur en organisatie. Dat leidt tot afgewogen oplossingen die de reiziger, vervoersautoriteit en vervoerder verder helpen.
Doorstroming: snelheid en betrouwbaarheid
Doorstroming is meer dan snelheid. Doorstroming is ook betrouwbaarheid. Betrouwbaarheid is meer dan stiptheid van voertuigen. Wij benaderen openbaar vervoer vanuit de bijdrage aan de totale reis van de reiziger, dus met voor- en na transport, en met overstapperikelen. Door te investeren in hogere snelheden in combinatie met een betrouwbaardere uitvoering, wordt het openbaar vervoer voor meer mensen aantrekkelijk. Dat levert extra inkomsten en bespaart kosten. ’Doorstroming’ is een dubbelsnijdend zwaard.